Av Johan Hammar - 10 september 2008 00:22

Okej.  Bara att ta tjuren vid hornen. Efter många om och men så får jag väl fan skriva om detta långa in lägget. Denna gång gör jag det i word och klistrar in det i bloggen senare. Det finns en hel del att berätta om. Mycket har onekligen hänt sen sist jag skrev.  Fredagen var min lediga dag här i kemer så den tillbringade jag helt ensam vid poolen här på melissa moment.  Ja, ni läste rätt helt ensam. Det fanns bara jag och två rum till här på fredagen, och påpassligt nog så var båda de andra rummen på stranden. Lördagen fortlöpte på ungefär samma vis. Skillnaden var att nu hade det ena rummet åkt hem. På kvällen var jag dock inne på Flygplatsen och jobbade lite. Haha! Faktiskt som ansvarig på depature.  Jag bossade runt där i ett par timmar och skötte incheckningarna och alla problemen som dök upp under tiden.

På söndagen startade jag med ett välkomstmöte för att sen försöka sälja lite utflykter till glada semesterfirare. Efter lunch så kom Linus och Lisa för att hälsa på och vi satt och snackade någon timmes tid.  Sen cyklade jag tillbaka för att göra mig klar inför kvällens aktiviteter.

Bussen kom klockan halv sex och alla var glada i hågen när vi steg på. Vi åkte under en timmes tid ner till en plats som heter olympos och under bussresan så passade vi på att dela med oss minnen från säsongen. Vi anlände till ett backpackerplace som hette kadryas treehouses. Detta var en liten by som bestod av en massa trähyddor som minst sagt var primitivt byggda. Konstruktionen var lite a la ”trähus som man byggde i skogen när man var lite” –typen, väggar av söndriga möbler och gamla bokhyllor etc. Här skulle vi tillbringa natten. När jag gick trappan upp till vårt hus så gungade hela huset och när jag låg i min säng på madrassen (som, för övrigt typ 10 000 andra människor hade legat på och som förmodligen innehöll diverse små insekter) så kunde jag inte vända mig utan att det knarrade i hela huset!  Charmigt var ordet! På kvällen blev det öl, gitarrspel och en ordentlig dos med mys!

Vi drog rätt tidigt på måndagen och gav oss iväg till Kemer för en Lazy day cruise alla tillsammans. Så vi åt gott drack gott och badade och solade hela dagen! Najs. En helt perfekt kickdown! Sedan blev jag kvar här i Kemer när bussen åkte hemåt, men Meidie stannade kvar hos mig eftersom hon var fri i går. Så på kvällen gick vi en sväng i Kemer och passade även på att njuta lite av Melissa Gardens grillbuffet.  I går blev det lite service för min del och i mellantiden så hängde jag med Meidie. Så skönt med lite sällskap! Nu har jag precis gjort mig klar för sängen och det är dags att börja samla energi för ännu en dag på… FLYGPLATSEN!  Men.. tillsist, en limerick från mig:

Det var en gång en guide från norden,

Som inte alltid hade båda fötterna på jorden,

Men, han gilla’ mat,

var ganska smart,

och han levererade alltid de rätta orden!

Av Johan Hammar - 9 september 2008 22:50

JAg hatar denna jävla skitbloggen!! DEN SUGER!!! Kanske är det mest för att jag precis hade skrivit ett inlägg typ typ en a4 sida som tog 1 timme att skriva och sen bara skiten försvann eftersom jag inte hade varit aktiv tillräckligt länge!!! VARFÖR FINNS DET INGEN BACKUP?!?! GAHHH!!!

Av Johan Hammar - 4 september 2008 22:06

tillbaka i trevliga kemer igen. Nu sitter jag på ett helt tomt hotell och bloggar så här på kvällstiden. Lugnt och stilla är det iallafall! Kom hit igår efter att ha varit hela dagen på flygplatsen. Från klockan 10 på morgonen till klockan 6 på kvällen i denna värmen. Jag var riktigt slut när jag kom fram hit till kemer och somnade klockan 22.00 och vaknade i morse klockan 09.00 =) haha! det var najs! Ikväll har jag än en gång käkat alltför mycket på turkiska aftonen på Melissa g. villket betyder att jag har lite ont i magen nu! Nu blir det nog snart sängen igen! Sakna inte mmig för mycket där hemma i skåne och i side för den delen också!

Av Johan Hammar - 2 september 2008 20:56

precis hemkommen från jobb och veckomöte. Känner mig tom och lite ledsen. Brukar aldrig göra det men jag tror att det har att göra med att säsongen börjar lida mot sitt slut och det känns väldigt påtagligt just nu. Många åker från Alanya redan nästa onsdag till sina nya destinationer och här lämnar Linus kanske redan nästa Lördag. Känns tungt för oss alla, även för honom tror jag. Men någon gång ska väl även man själv ta tag i sitt liv.

Sammtidigt glädjer jag mig att komma vidare till Kap verde och mot en ny spännande säsong där nere. Men just nu har jag bara lust att allting ska vara mitt i sommaren igen eller att någon ska säga; " fan vi kör på här i vinter med". Life goes on som dom säger...

Åker till Kemer i morgon för en vecka... känns sådär just nu... Meide kommer tillbaka från Danmark i morgon och jag hinner nog se henne raskt på flygplatsen. :)

Av Johan Hammar - 1 september 2008 23:19

efter den värsta festkvällen i mannaminne i Torsdagskväll så börjar kroppen nu så smått återhämta sig, så här första dagen på Ramadan eller ramasan som det så vackert kallas i Turkiet. Lördagen tillbringades med att checka in gäster på flygplatsen. Många gäster och många flyg så man var lite yr i bollen framåt midnatt efter att inte ha ätit på 10 timmar. Sen åkte Meidie hem också för några dagars semester så det var också lite tråkigt. I Söndags så var jag själv på service på morgonen och på eftermiddagen tillsammans med Linus. På kvällen drog vi till Side star park för att prova deras buffet som faktiskt var riktigt fin. Efter det så beslöt vi oss också för att prova bowlingbanan som finns i källaren. Jag och Åse åkte kraftigt på däng av både Elise och Linus. Särskilt Linus hade en jävla tur!

I Morse var det egentligen tänkt att jag skulle ha åkt till Kappadoccien. Jag steg upp och var på kontoret klockan 20 minuter över 6 på morgonen, åkte buss till mötesplatsen i 20 minuter men... När jag kom dit så fanns det ingen plats till mig på bussen. GAHH!! tydligen så hade det tillkommit lite extra bokningar på kvällen och då hade dom glömt mig... NEDRIGT!!! Så jag fick snällt åka tillbaka och har varit med Linus på service hela dagen idag.... Men nu på kvällen så hade Åse fixat en musiktävling och jag lyckades slå Linus med 50 poäng mot 20! yeah!  Onsdag ---> Kemer :S

Av Johan Hammar - 27 augusti 2008 18:38

Stoppa pressarna! Avboka  alla semestrar och boka istället in.... KAP VERDE, där jag kommer tillbringa mina nästa 6 månader som guide! Skall bli enormt spännande och få lära sig en helt ny destination nu! Linus gav mig beskedet i dag och jag blev inte jätteöverraskad, men det är ändå coolt att få sitt första val första gången man väljer destination!  Med mig på köpet fick jag också allas vår kära vän Åse, som fortsatt kommer att vara min kollega i vinter!

Kommer återkomma med mer info senare! Sitter på kontoret nu och ska ta mig hemmåt...

Av Johan Hammar - 25 augusti 2008 18:51

Hej svej! Puh... på onsdag kommer destinationerna, det är en nervös väntan kan jag säga! i går så var det söndag och jag, Meidie, Henna och Hallil (Hennas turkiska kille, som även är guide) var och åt på en restaurang nere i side centrum. Denna restaurangen ska vi ha 50 % på men servicen och maten sen var under all kritik. Tog nästan 45 minuter innan vi fick vår mat. Sen när vi fick notan så vill dom bara ge oss 30 %. Henna blev galen! Jag och hallil var väl lite mer laid back och ville mest bara gå där i från. Men Henna var bestämd och gick ner till chefen för att prata och när hon kom upp igen så behövde vi inte betala alls. Tur att Henna är så bestämd och så pratsam! ibland...

I dag har vi varit på manavgat rivertrip med en full buss. Inget bra drag idag men det kändes ändå helt okej. När vi kom fram till stranden sen så hade jag glömt mina badkläder i bussen. FAN! Så jag fick sitta och glo medan alla andra badade. tråkigt men sant. Nu ska Meidie och jag ut och handla och sen fixa litta käk.

Av Johan Hammar - 23 augusti 2008 14:31

Fick faktiskt välja av Linus hur jag ville ha det idag! Snäll han är! Så jag tog smällen och sände en buss klockan halv 2 i natt efter pamukkale och sen fick jag fri ända tills ikväll...

Nu sitter jag här inne eftersom det är lite mulet utanför, och bloggar lite. Många som har klagat på att jag inte blogga tillräckligt så nu har jag fått ängna lite tid till att blogga ikapp så alla blir glada! I går på pamukkale regnade det faktiskt ett litet tag! det var det första regn jag har sett på 2 månader så det var riktigt najs! Blev helt glad! Sticker klockan halv sju ikväll men ska upp lite tidigare för att packa lite material. Har faktiskt också hunnit med att städa lite nu, så det luktar lite friskare i min lägenhet!

POSTAR EN LÄNK TILL VÄRLDENS BÄSTA JOBB!!

Omröstning

Vad är mest viktigt för en bra semester?